Pages

Thursday, August 20, 2015

O inhibicijama u seks, duhovnom pristupu seksu i tehnikama za oslobođenje seksualnosti prema eugnozijskoj tantri



Adam Alteon Šivasatja
O INHIBICIJAMA U SEKSU, DUHOVNOM PRISTUPU SEKSU I TEHNIKAMA ZA OSLOBOĐENJE SEKSUALNOSTI PREMA EUGNOZIJSKOJ TANTRI

Dragi prijatelji,
Sada ću vam nešto reći o oslobođenjju seksualnosti i duhovnom pristupu seksu prema učenju eugnozijske tantre.
Srećem vrlo često među "duhovnim" ljudima, tragaocima ili duhovnjacima, mnogo onih, i među muškarcima i među ženama, koji imaju određene inhibicije u vezi sa seksom i seksualnošću.
To su najčešće neke barijere koje čine da imamo određene navike, pa nam odgovara, na primer, samo neka određena poza, a druge ne, onda sviđa nam se da radimo oralni partneru/ki, a da on/ona to radi nama, ne. Potom, vodimo ljubav samo u određeno vreme noću, neko to voli samo u mraku a ne voli svetlo, neko se boji da dodirne neki deo tela, nekome se javlja gađenje ili odvratnost u vezi sa nekim segmentom seksa, itd.
Zašto je to tako?
Razloga ima raznih. Seks je i dan-danas tabu tema za mnoge. Roditelji nam ne pričaju o tome. U crkvi i uopšte u hramovima o seksu se uči kao o nečem nečistom ili prljavom. Neko je doživeo neku traumu u detinjstvu pa je to povezao sa seksualnošću. Prerano upuštanje u seksualne odnose takođe nije dobro jer su jako mlade osobe psihički nezrele i nisu u stanju da razumeju šta se zapravo dešava i ne znaju na pravi način da priđu seksu. Obrazovanje na temu seksa ili uopšte ne postoji ili je jako oskudno. Mladi ljudi su prinuđeni da tragaju sami. Onda nabasaju na pornografiju, kojom danas internet obiluje. Pornografija je jedan iskrivljen, ograničen, izopačen, brutalan i veoma štetan način gledanja na seks i upražnjavanja seksa.
Današnji život je postao toliko užurban da ljudi nemaju vremena ni za šta, a naročito ne za seks. Nema ljubavi. Nema vremena. Svi su pod stresom. Svako traži neku korist ili interes.
Ljudi postaju zatvoreni, začaureni u sebe i svoje probleme, koje nikako ne mogu da reše jer se opiru promeni i ne žele da prihvate sebe takkvim kakvi jesu. Suštinski i uistinu.
Duhovnost, koja se danas svodi na religioznost, ili ne priznaje seksualnost ili ga potiskuje i nipodaštava. Ne možete od sveštenika da dobijete savet kako da vodite ljubav. POgledao bi Vas sa zgražavanjem i isterao iz crkve.
Iz detinjstva sve potiče. rana seksualna iskustva su presudna po celokupan seksualni i životni rast i razvoj. Seksualno vaspitanje je otuda neophodno.
Otuda, neophodno je vratiti se izvornom duhovnom pristupu seksu i seksualnosti, a to podrazumeva oslobođenje seksa i seksualnosti.
Za mnoge je danas nepojmljivo da se seks može povezati sa duhovnošću. Ali, to je zapravo jedan prirodan odnos. Duhovnost nije samo religija. Štaviše, današnje religije su izopačeni izdanci izvornih učenja - hrišćanstvo, kao i islam, judaizam i budizam, svi oni jednako greše i udaljavaju se od izvornih učenja. Današnje religijske zajednice su fragmentisane na desetine „posebnh“ grana, međusobno u zavadi, i profitiraju na svojim sledbenicima, na ovaj ili onaj način.
Duhovnost se svodi na duhovno iskustvo, a to je iskustvo koje čovek može imati kada doživi direktno svoje istinsko Ja. Ovde ima raznih termina, ali ja neću koristiti te mnoge termine, već ću se ograničiti samo na ovaj: istinsko Ja.
Istinsko Ja ili Sopstvo je istinsko središte naše ličnosti, našeg bića. Prema strukturi ličnosti koju je dao K.G. Jung, istinsko Ja zahvata centralni deo ličnosti. Ego ili Ja-identitet zahvata samo površni deo ličnosti. Istinsko Ja je prema Jungu istinski integrator ličnosti. I to je mesto u kojem imamo ideju Boga. LIčnost se prema Jungu sastoji iz 3 dela:
·         Svesno
·         Individualno nesvesno
·         Kolektivno nesvesno
Svesni deo ličnosti je onaj u kojem se nalazimo kada smo u budnom stanju i kada obavljamo svakodnevne aktivnosti. Središte ovog dela ličnosti je Ego. Ego (Ja) ima dva nivoa ili vida: a) funkcionalni Ego i b) statusni Ego. Funkcionalni Ego je onaj koji nam omaže da normalno funkcionišemo kao osoba, I koji čini da se razlikujemo od drugih osoba (drugih Ja). Statusni Ego je onaj Ego koji daje sebi do značaja I koji nam nameće osećaj važnosti (“Ja sam taj I taj”, “Ja sam Neko”, itd.).
Persona je deo svesne ličnosti koji predstavlja način kako se pokazujemo svetu oko nas, drugim ljudima. To su razna lica koja pokazujemo drugima, razne uloge i funkcije koje obavljamo – profesor, radnik, policajac, domaćica, podređeni/nadređeni, suprug/supruga, otac/majka, dete, vaspitačica, vođa, itd.
Sopstvo ili istinsko Ja je središnji deo ličnosti. To je zapravo centar kojem težimo u samospoznaji, to je ono što treba da spoznamo kroz razne metode i tehnike duhovnog razvoja (samospoznaje). To je iskra ili seme Boga u čoveku. Maksima “Spoznaj samog sebe” znači “Spoznaj svoje Sopstvo /Istinsko Ja”. Kada doživimo prosvetljenje, onda mi spoznajemo Sopstvo I događa se velika promena u ljudskom životu. Čovek postaje samoosvešćen. On spoznaje Boga u sebi, u vlastitom Sopstvu, koje je odraz Boga u čoveku. Centralno mesto sada preuzima Sopstvo, umesto Ega, koje biva sklonjeno na mesto koje mu i pripada, na površini svesti, zahvatajući delimično i podsvest.
Senka je sve ono što potiskujemo na svesnom nivou i sa čime ne želimo ili ne možemo da se suočimo. Senka je skladište naših potisnutih sadržaja (strahova, loših situacija koje su nas zaticale u životu, nepoželjnih karakteristika, neprijatelja kojih ne želimo da se sećamo, itd.)
Animus je sve ono što je muško u ženskoj osobi. To je predstava o Muškarcu u nesvesnom žene. Anima je isto to za muškarca. Mi biramo najčešće muškarca ili ženu prema toj predstavi Animusa ili Anime u nama.
Na najdubljem nivou nesvesnog su arhetipovi. To su kolektivni ljudski simboli i predstave koji su zajednički za sve ljude, za čitav ljudski rod (simboli: krug, strela, krst, pentagram, trougao, piramida; arhetipovi roditelja (Oca I Majke), arhetipovi Kralja, Kraljice, Sveštenika, Boga, Heroja, Ratnika, Domaćice, Ljubavi, itd.
Duhovnost postaje moguća zato što svaki čovek u sebi ima istu ovu strukturu ličnosti. Naravno, razlike postoje i one potiču od različite raspoređenosti i relativnog udela i osvešćenosti svakog od ovih pojedinih delova ukupne ličnosti. No, suštinski svi imamo istu strukturu ličnosti. Svako od nas ima svoje istinsko Ja. Iz ovoga proizlazi da svako ima mogućnost da doživi i osvesti svoje istinsko Ja. U svakom čoveku je Svetlo Boga. Svako ima mogućnost tog direktnog iskjustva, prosvetljenja. To je proces samospoznaje, koji može trajati čitav život, odnosno više inkarnacija, sve dok se ne dođe do krajnjeg postignuća – prosvetljenja, što se može opisati kao poistovećenje Sopstva kao vlastitog centra ličnosti, koje vodi čoveka kroz život.
Seksualnost nije odvojena od duhovnosti. Podela na duh, dušu i telo je veštačka i potiče od hrišćanstva. Prema hrišćanstvu, seks je greh, ako nije usmeren na rođenje deteta. Izvorno, prvi ljudi nisu pravili razliku između seksualnosti i bilo čega drugog. Prvobitni ljudi su doživljavali jedinstvo sa svetom oko sebe. Otuda je sve za njih bilo sveto. Oni su posvećivali biljke pre nego što bi ih posekli, blagosiljali hranu pre jedenja, prinosili žrtve bogovima koje su poštovali i bojali ih se, izvodili ceremonije i obrede venčanja, polne zrelosti, smrti, bolesti. Seksualnost je za njih bila povezana sa snagom privlačnosti između muškarca i žene. A ta snaga privlačnosti nije ništa drugo nego životna sila, vis vitalis. Seks je bio čvrsto povezan sa rađanjem deteta. A rođenje je bilo najveća svečanost u plemenskim zajednicama prvobitnih ljudi. Seks je skrivao veliku misteriju života. Otuda je seks bio svet. Vođenje ljubavi je bilo ritualan čin. Otuda su ljudi poštovali i blagosiljali i polne organe, koje su smatrali vratima života. Na raznim kamenim figurinama nađenim svuda u svetu, pa i kod nas (vinčanska kultura), iz doba neolita, predstavljene su žene i muškarci sa jako izraženim polnim organima, falusom i vulvom.
U indijskim najranijim duhovnim učenjima tantre seksualnost je sastavni deo duhovnosti. Tantra je dugo trajala i granala se, i do danas je prrtrpela mnogo izmena i modifikacija, pa i izopačenja. Ali, tako je sa svim učenjima. Svako učenje se vremenom izopači i degradira. Ovde je važno držati se izvornog poimanja seksualnosti kao svetog, duhovnog procesa i seksa koji je integrisan u celokupan duhovni proces samospoznaje.
Da bismo prevladali svoje inhibicije u odnosu na seks i seksualnost, treba da se odnosimo prema seksu i seksualnosti na takav, izvorno duhovni način. Sada ćemo to pokazati na određenim vežbama.
Prvo što je potrebno jeste upoznati sopstveno telo. To je jedino moguće ako se potpuno skinete, svaki delić odeće sa sebe. Kada god ste u prilici, razodenite se i budite nagi. Šetajte po kući potpuno nagi, i posmatrajte svoje telo, iz svih uglova, pri punom osvetljenju. Naviknite se na svoju golotinju kao na nešto prirodno. Gledajte se u ogledalu. Proučite svoju građu, uočite slabosti, držanje, stav. Posebnu pažnju posvetite polnim organima. Možete raditi vežbe. Lezite na krevet, tako nagi, i dodirujte se svuda po telu, Nemojte zanemarivati nijedan deo svog tela. Pratite šta osećate kada dodirujete neki deo tela. Da li imate osećaj gađenja ili neprijatnosti? Ako imate, pribeležite to u neku svoju svesku ili dnevnik. Pristupajte kao naučnik i istraživač. Svaki put kada osetite neprijatnost, zastanite malo i osvestite sebe, mesto koje dirate i osećaj koji imate. Upitajte se: zašto mi je ovo neprijatno? Svaki odgovor koji dobijete, spontano, upišite u svesku. Sledeći put ponavljajte isti postupak i tako stalno, ponavljajte tehniku, sve dok ne dođete do toga da Vam više nije neugodno. Sve je to Vaše telo. Svojim sosptvenim prstima diodirujete svoje sopstveno telo. Svaki deo Vašeg tela je važan i svet. Dodirujte se, mazite, činite to pažljivo, lagano i nežno, koncentrišite se na svaki osećaj i svaku informaciju koju dobijete.
U drugoj vežbi, svaki put kada dobijete signal od Vašeg tela da Vam je neprijatno, zastanite, počnite da dišete produženo i temeljno, tehnikom uđaji pranajame u hatha jogi, ili samo duboko, kako sami znate. Zatim, pogledajte taj deo tela i pošaljite mu pozitivnu, prijatnu energiju, pošaljite mu ljubav. Zavolite ga! Taj deo tela je sigurno ranije bio zanemarivan, zapušten, i zato nije bio voljen od Vas. Zato se i povukao u sebe, sakrio od Vas. U osnovi tog zanemarivanja je mehanizam potiskivanja, koji je u Vaše nsevesno ugrađivano od malih nogu. Vas su programirali da je sramota dirati te delove tela. Tako je naneta ogromna šteta Vašem telu. Ti delovi tela, a to su najlešće polni organi – penis i testisi kod muškarca, vagina i dijke kod žena, anus, predeo prepona, i još neki, zanemareni su, i to tako što ste ih Vi potisnuli, niste ih više razmatrali ravnopravno, i zapravo ih niste voleli onako kako volite druge delove svog tela. Čim ste to potisnuli, javio se strah. To je strah da ogolite te delove tela, strah da ih dodirnete. Strah znači odsustvo ljubavi. Tako se to izražava. Tamo gde nema ljubavi javlja se strah. Zato je ljubav najjače oružje protiv straha. Zato je mehanizam isceljenja u osnovi jednostavan: zavolite i te delove tela, jednako kao i sve druge. Zavolite čitavo svoje telo. Zagrlite se. poljubite se, slobodno, nesputano, volite svoje telo, kao da ga voli Vaš ljubavnik/ca. Zadržite šake na svojim osetljivim delovima tela i milujte ih, mazite, s ljubavlju, nežno i pažljivo. To je sasvim prirodno. Nema tu ničeg stranog. Pogledajte mačku ili psa kako ližu svoje telo, čiste se, svaki deo tela, ne zapostavjajući ni svoje polne organe.
Jednom kada zavolite svaki deo svog tela, kada istinski to učinite, doživećete otkrovenje, malo prosvetljenje. Možete doživeti istinsku emocionalnu katarzu, zaplakati. Pustite slobodno plač, smeh, šta god se pojavi u Vama, slobodno pustite da proteče, prostruji. U osnovi duhovnosti je tok.
Posle ovih vežbi, ostanite još malo tako nagi, u krevetu, prepušteni, slobodni, zauzmite položaj koji Vama najviše odgovara. Dišite slobodno, neusiljeno, pratite svoj prirodni ritam. Tek posle nekog vremena otidite u kupatilo da se istuširate. Nemojte to odmah da radite da biste očuvali svoiju obnovljenu energiju koja Vam slobodno struji niz telo.
Namaste!


Monday, June 29, 2015

Velika zakulisna igra protiv izvornog ljudskog koda



Adam Alteon
Velika zakulisna igra protiv izvornog ljudskog koda

Današnji čovek je u vrtlogu velike igre koju ne razume. To je suštinsko nerazumevanje velikog tehnološkog - transhumanističkog - projekta istrebljivanja Homo sapiensa koje se odvija pod okriljem savremenog globalističkog kapitalizma.
Namerno izvrtanje izvorne ljudske moralnosti koje se vrši sistematskim, nasilnim i sofisticiranim metodama političke, ekonomske i druge propagande i psihičke kontrole uma, putem štampe, radija, TV-a, marketinga, holivudskih filmova, moderne pop-rock muzike u svim varijantama, interneta, zatim standardizovanjem vaspitanja i obrazovanja koje proizvodi "ograničene idiote", sveopštom informatizacijom i na bezbroj drugih načina, manje ili više perfidnih, dovodi do poremećaja unutrašnje ravnoteže i izvornog, iskonskog osećaja za Dobro i Zlo i sklad između Muškog i Ženskog, koji je duboko usađen u nesvesnom svakog ljudskog bića. To postepeno stvara konfuziju, unosi razdor u iskonski osećaj reda i moralnosti ljudi i postepeno slabi ljude, iznutra, psihički i biološki, slabeći njihov integritet, njihovu ličnost, njihov Ego i polni/rodni identitet i konačno, imunitet, narušavajući njegovo zdravlje i skraćujući njegov životni vek.
Pitamo se: koji je cilj svega toga? Ako nešto jeste sistematsko, onda to mora imati svoj cilj?
Dok mi spavamo, uljuljkani "novim" tehnologijama, trendovima, modama, inovacijama, standardima, političkom korektnošću, fokusirani na zabavu, zadovoljstvo i seksualni i svaki drugi konzumerizam, ljubav bledi, gubi svaku vrednost, biva zaboravljena i zatomljena, zamenjena prolaznošću avanturizma i promene partnera, alternativama u vidu homoseksualizma, transseksualizma i raznih drugih skretanja, i ne vidimo krajnji cilj.
Ne vidimo da nas je upravo taj ukorenjeni, izvorni kod bića, taj izvorni sklad i ljubav, zajedništvo i istina, spasao i doveo do ove tačke evolucije na kojoj smo, učinio nas ljudima. Zaslepljeni propagandom u funkciji nezajažljivog materijalističkog neoliberalnog globalističkog kapitalizma, čiji jedini interes je profit i neprestano materijalno bogaćenje manjine (koja sebe groteskno i perverzno naziva elitom), sve više degradiramo, „ponosni“ na sve prljavije i uvrnutije perverzije, proglašavajući ih standardima, i tekovinama civilizacije...
I dok mi likujemo, lagano ali neumitno nestajemo sa lica Zemlje, dok nam se u pozadini, lukavo i podmuklo spremaju zamene, i kada te zamene – roboti, klonovi, kiborzi i drugi tehnološki supstituti čoveka, dođu na tržište, neumoljivo i odlučno će nas potamaniti ili pretvoriti u sluge i robove manjinske svetske vlade.
Nije još kasno da iznova otkrijemo tajnu alhemiju istinskog ljudskog koda i vratimo se kroz ljubav i zajedništvo našoj izvornoj ljudskoj ravnoteži.

Sunday, June 22, 2014

Put tantre



Nijedna duhovnost, pa tako i tantra, ne može se preneti na posredan način. Uvek sam za direktan kontakt i direktno iskustvo, razmenu između dva bića. Neko ko ima iskustva i prakse u stanju je da razume tekst i da obogati svoja saznanja novim, a neko ko nema nikakva ili nedovoljna iskustva teško da to može razumeti. Tantra je put kao i svaki drugi put, nekom odgovara a nekom ne. Ali je to put prihvatanja i tu se ide kroz prihvatanje naše prirode, i naše seksualne energije, put koji prihvata, priznaje i slavi polaritete, i put spajanja, sjedinjenja. To nije put odricanja, što se najčešće pretvori u licemerje i samolaganje, samozavaravanje, gde se svi drže tog puta odricanja samo na rečima a potajno izvode svakojake perverzije. U tantri je sve prihvatljivo što je stvar dogovora, saglasnosti među partnerima. Najzad, tantra se ne svodi samo na seks. Onda to nije tantra nego obično seksualno pražnjenje. Tantra je prepuna zamki. POgrešno je mišljenje da je tantra samo obično seksualno iživljavanje ili tome slično. Istinski tantrici imaju duge periode apstinecije, i oni ne stupaju sa svakim na koga naiđu u seksualni odnos. Tantrička seksualnost je umetnički, ritualni odnos. Takođe je pogrešno mišljenje da se mi identifikujemo sa muškarcemn ili ženom. MI to već jesmo. Tantra je samo priznavanje proste činjenice da je naše fizičko telo muško ili žensko, zavisno od sekundarnih seksualnih karakteristika. To je put koji kreće od priznavanja naše polarnosti i ide ka prevazilaženju te polarnosti i prevazilaženju svih granica i svih ograničenja i barijera kroz ekstazu. Ekstaza je stanje koje sagoreva sve nečistoće i tu nema dualnosti. Nema razlike između mene i parnerke ili partnera i partnerke. To je zato potpuno prirodan put. Prvo moramo da prihvatimo sebe takve kakvi jesmo pa onda da idemo ka obožavanju, sjedinjavanju i totalnom prevazilaženju. Od DVA ka JEDNOm, a od JEDNOG u NIŠTA. U Ništa kao nadsvest, božansku apsolutnu svest, u stanje šunjate. To je stanje koje odgovara stanju Ain po hebrejskoj kabali. Za tantrika je telo božanska kreacija. On obožava telo kao inkarnaciju Boga ili Boginje. Moguće je obožavanje tela partnera bez direktnog seksuslnog kontakta i moguće je doživljavati ekstazu samo dodirima, suptilnim masažama određenih delova tela ili samo razmenom pogleda. Tantra je kao beskrajno produžena zaljubljenost. Kada smo zaljubljeni, mi onda čisto volimo, bez ostatka, potpuno, volimo svim svojim srcem. Tantru je nemoguće doživeti na nivou nižem od anahate - srčane čakre. Za potpun tantrički doživljaj neophodno je otvoriti i više čakre, višudi i ađna čakru, i konačno, sahasraru. Posebno je ađna bitna i bindu, osma čakra.
Na određenom nivou ili kada to osetimo, seks kao takav nije ni neophodan. Nije neophodan ni fizički kontakt sa drugim ljudskim bićem. Mi bivamo sposobni da stalno održavamo stanje ekstatičnosti i jedinstva sa svim što se oko nas nalazi, sa svim sa čim se srećemo, i to stanje ekstatične, nepodeljene svesti je konstantno. Isto tako postoje grane tantre koje ne zahtevaju direktan fizički kontakt i seksualni odnos.
Tantra je transcendencija identifikacije, odnosno prevazilaženje polarnosti kroz prihvatanje, ljubav i sjedinjavanje, nakon čega se postiže stanje slobode, odnosno Neuma, bezželjnosti, Aposoluta, šunjate, Aina, itd.

Saturday, August 24, 2013

"TO" - esej o svesvesnosti

Pozdrav svima!
Odlomak iz sveže napisanog teksta "TO", koji bi trebalo da izraste u moju novu knjigu. Nadam se da će vam se svideti.


Adam Alteon
"TO" (odlomak)

Iako je to svima jasna činjenica i neopoziva istina, mi se ipak pitamo: “Šta je ovaj svet?” “Otkuda on tu?” “Šta mi tražimo u njemu?” Svet je u stalnim promenama. Promenljivost je njegovo stanje, stanje sveta. Mi doživljavamo svet kao skup čulnih utisaka, oseta. Nama je svet uvek drugačiji, uvek nov, pun iznenađenja. Za nas je svet čudesan. On je zagonetka. Zato se čovek uvek pita i traga za objašnjenjem.
Univerzum se ne može objasniti. Ne treba ga ni objašnjavati. On je savršen sam za sebe, on je celina, sveobuhvatna i samoodrživa. Kako možemo objasniti nekom drugom univerzum? Postavlja se pitanje: šta tačno treba da mu/joj objasnimo?
Ovo je paradoks zbog toga što mi možemo da objasnimo samo konkretne stvari. Objašnjenje je stvar analize. Možemo objasniti samo deo nečega, deo nekog procesa ili fenomena, sa određeneog aspekta. Pa kako onda da objasnimo drugome univerzum kada je to celina?
Ljudski um nije sačinjen tako da shvati celinu. On je izvrstan kada treba da pojasni, analizira, razluči neku pojavu. Ali samo kada je u pitanju nešto konkretno i određeno.
Univerzum nije ni konkrertno ni određeno. Nemoguće je odrediti ga, jer bi to onda značilo da možemo da ograničimo neograničeno. On je neodređen, beskonačan, sveobuhvatan. Budući da je sveobuhvatan, on obuhvata i nas koji želimo da ga shvatimo.
Ako proniknemo dublje u značenje reči “shvatiti” biće nam jasno o čemu se tu radi. “Shvatiti” znači “s-hvatiti”, što je izvedeno od “hvatati” ili “uhvatiti”. To je kao da hoćemlo da uhvatimo univerzum, da ga ščepamo, uzmemo u ruku, i onda stavimo pod mikroskop da bismo ga analizirali.
Ali, to je nemoguće.
Vratimo se reči “objasniti”. Primenimo isti postupak kao i sa prethodnom reči. Reč “objasniti” potekla je od “ob-jasniti” odnosno “jasno”. Dake, objasniti je postupak pomoću kojeg nešto što nam je bilo mutno, nerazgovetno ili maglovito postaje jasnije. To je kao kada bismo hteli da skinemo neku maglu ili veo koji prekriva neku pojavu ili predmet i onda ugledali to sasvim jasno, čisto, u svetlosti. Ali, univerzum nije nejasan i maglovit. On je, ponavljam, celina. A celina ne može biti maglovita. Ona nema atributa već je takva kakva jeste.
U hebrejskoj kabali jedan od izraza koji označava Boga glasi Ehejeh. Prevedeno, taj izraz znači “Ja sam koji Jesam” ili "Ja sam ono što Jeste".
Stoga, univerzum ne možemo objašnjavati niti shvatati. Šta onda možemo? Da li uopšte možemo nešto kada je u pitanju celina.
Da li možemo reći da univerzum postoji ili ne postoji?
Univerzum i JESTE i NIJE. On je TO. On nema nikakvog posebnog atributa jer je celina. Stoga se o univerzumu ne može reći da je crn ili beo, dobar ili loš, svetao ili taman, pun ili prazan. On je samo TO. To je najviši, najapstraktniji mogući pojam, koji sadržava u sebi SVE i NIŠTA istovremeno. To je pojam koji je apstraktniji i od filosofskog izraza “Esse”, što se prikladno prevodi izrazom “bivstvo” ili “bivstvovanje”. Bivstvo je sve ono što jeste, sve što postoji i što je ikada postojalo. Nasuprot bivstvu je nebivstvo ili ništavilo, ništastvenost.
Za razliku od tih filosofskih pojmova, pojam TO je takav kakav jeste, neodrediv i samoodređen.

Wednesday, April 10, 2013

O eugnozijskom ritualu Invocatio

93!
Ritual Invocatio, temeljni ritual eugnozije, kada se radi pravilno, ima moć da u vama upali vatru ekstaze. Ovaj ritual inicira istinsku mikrorevoluciju u svesti praktičara. Za razliku od većine telemitskih ritala, koji tek površno dotiču komunikaciju praktičara sa sviojim S.A.Č.-om, Invocatio pogađa direktno u središte. Praktičar - eugnozist doživljava šok direktnog suočenja sa svojim Anđelom. Dizajniran kao sinteza formula, stavova, znakova, pokreta i asana, ovaj ritual plete suptilnu mrežu nove infrastrukture u magičkom telu eugnoziste, razvijajući njegovu samosvest i budeći skrivene snage u njemu, snage koje ga čine Natčovekom.
Invocatio je potpuno nova dimenzija rituala. U odnosu na "klasične" telemitske rituale - Ritual Pentagrama, Heksagrama, Liber V, Reguli i druge, Invocatio deluje kao nuklearna bomba.

Sunday, April 7, 2013

Adam Victor Alteon: INVOCATIO SYGILLI CONIUNCTIONIS - osnovni ritual eugnozije

Adam Victor Alteon:
INVOCATIO SYGILLI CONIUNCTIONIS
(kraća verzija)

1. INVOCATIO DEORUM

Eugnozist je u centru kruga, okrenut licem prema Boleskinu. Neka desnom rukom, formirajući šakom magičku mudru, najpre otkuca bateriju:
3:2:1:1:1:2:3.
Neka zatim podigne ruku do visine čela. Neka desnom šakom, formiranom kao pre, napravi krug oko svoje glave, kako je pokazano u Liber V, i kaže: NUIT. Zatim, opet isto kao u Liber V, neka dodirne teme glave, i kaže: HADIT.
Zatim neka spusti ruku do svog falusa/kteis, dodirne ga/je i istovremeno kaže: RA HOOR KHUIT. Onda neka podigne ruku do temena i kaže: HOOR PAAR KRAAT.
Zatim neka zastane na trenutak, usredsredivši se na tačke u telu koje je dodirnuo.
Posle ove kratke stanke, neka podigne ruku do temena glave, te dotakavši ga neka kaže: MAAT.
Neka potom spusti ruku do visine levog uha, dotakne ga i istovremeno kaže: TERION, a onda neka nastavi ravno do desnog uha i kaže: BABALON.
Zatim, neka nastavi tako do levog ramena, kaže: AGAPE, a onda i do desnog, i kaže: TELEMA.
Neka potom nastavi i dodirne prvo tačku u predelu Tifareta, rekavši: KHABS, a onda u predelu kteis/falusa, rekavši: KHU.
Na posletku, neka ruke prekrsti na sredini grudi, u znaku Ozirisa, i neka kaže: OPUS MAGNUM.
Neka zastane na trenutak, boraveći u tišini i umom obuhvativši sve napred izvedeno.

2. INITIATIO

Neka se eugnozist savije u struku, formirajući luk Nuite, i neka kaže: THE UNVEILING OF THE COMPANY OF HEAVEN.
Zatim neka se uspravi i zauzme asanu Zvezda, izgovorivši: EVERY MAN AND EVERY WOMAN IS A STAR.
Neka zauzme asanu Khabs i u tom položaju šapne: KHABS, THE OPENING OF THE STAR. Zatim neka zauzme asanu Khu i uzvikne: KHU. THE RISING OF THE SERPENT.
Neka sada eugnozist ustane, okrenut licem Boleskinu. Neka istupi ka obodu kruga i izvede znak Ulazećeg, kriknuvši: ABRAHADABRA. Zatim, neka se vrati u centar kruga, odatle pođe ka obodu kruga, nasuprot Boleskinu, tj. u pravcu AntiBoleskina, i neka se okrene licem ka Boleskinu. Tako neka izvede znak Tišine, ujedno šapnuvši: IPSOS. Posle toga, neka se vrati ponovo u centar i nastavi do oboda.
Zatim, neka započne pozdrav Bogovima, kriknuvši: MANIFESTATIO DEORUM. Neka zapleše u lunarnom smeru i neka dođe ka Severu, i tu pozdravi Nuit, zatim ka Jugu, pozdravivši Hadit, i dalje redom: ka Istoku, pozdrav Hooru, ka Zapadu, pozdrav Maat, ka Severoistoku, pozdrav Terionu, ka Jugozapadu, pozdrav Babalon, ka Severozapadu, pozdrav Aivazu i ka Jugoistoku, pozdrav Lamu. Neka se zatim vrati, plešući, u centar, okrenut B.

3. INCARNATIO SYGILLI

Neka sada kaže: INCARNATIO SYGILLI. Potom neka iscrta sigil Coniunctio u svom telu, vibrirajući odgovarajuća slova formule Khabs i Khu.
Zatim, neka zauzme asanu Zvezda i neka se prepusti moći inkarniranog sigila, rekavši: MISTERIUM CONIUNCTIONIS, odmah potom neka se uzdigne u slavi vlastitom Anđelu. Neka u egzaltaciji odrecituje ili pročita odu svom Anđelu, ili izgovori reči kao potvrdu kontakta i jedinstva sa njim. Umesto toga, može pročitati deo iz Liber XV, koji počinje rečima:
'Ti koji si Ja, izvan svega što ja jesam...'
Posle ove invokacije, neka zauzme asanu Khabs, stojeći nalniji kruga, licem okrenut ka B. Neka provede izvesno vreme u jedinstvu sa svojim SAČ-om. Zatim, neka ustane i ode do linije kruga, u pravcu AB, licem okrenut ka AB. Tu neka se spusti u asanu Khu, koncentrišući se na svoj Khu.

4. PEREGRINATIO

Sada neka eugnozist ustane, dođe do centra a zatim do linije kruga, okrenut ka B, i neka tu kaže: AD LIBITA. Neka započne putovanje po krugu Plesom Hanumana. Neka zapleše vođen impulsom svoje probuđene Volje, menjajući smer i kretnje plesa, kako ga Volja nosi, obožavajući misterije i Inteligencije Teleme.
Neka sada dođe do tačke 1, licem prema centru, te neka se odmori u svojoj omiljenoj asani.
Neka ustane, dođe u središte, iscrta ispred sebe Lamov simbol, sigil Coniunctio i pečat Zveri, jedan unutar drugog. Zatim neka kaže: MISTERIUM CONIUNCTIONIS.
Neka se okrene licem ka AB, dođe na liniju kruga, izvede znak Tišine i šapne: IPSOS.

5. INVOCATIO DEORUM

Neka eugnozist ponovi isto što i u tački 1.

NAPOMENA: Ovaj ritual je namenjen za priziv misterija Teleme i Eugnozije. Praktičar vrlo brzo dolazi u kontakt sa strujom 88. Preporučuje se za svakodnevno praktikovanje. Može se raditi kao praksa za sebe ili kao priprema za veći ritual, igritual, meditativnu ili neku drugu praksu. Sve dalje pojedinosti u vezi izvođenja prakse daju se u direktnom kontaktu.
Uživajte u Igri!
 OBJAŠNJENJA

a) Baterija: 3:2:1:1:1:2:3 – ima ključni značaj u eugnoziji. Ukupan broj kucanja je 13, što je broj Jedinstva (AčaD) i Ljubavi (AГАПЕ). Takođe, 13=31, broj AL-a. Brj 13 je najtajnjiji i najsvetiji broj, čije značenje je skriveno u drevnim tradicijama. Maje su smatrale da je broj 13 kljulni broj čoveka.
o Pogledajte strukturu baterije: u centru je broj 1 (Bog, Duh, Jednost), a oko njega su 3 sloja, koje čine po 2 broja s obe strane, s desne (Jang) i s leve (Jin): prvi sloj čine brojevi 1, s leve i desne strane, drugi sloj – broj 2, i treći sloj – broj 3. Svuda se ponavlja TROSTRUKOST, i time se potencira značaj broja 3 kao ključnog broja koji čuva misterije AL-a i teleme.
o Spoljni sloj baterije čine brojevi 3, s desne i s leve strane, štou stvari predstavlja makrokosmos (čiji ključni broj je 6); središnji sloj čine brojevi 2, s obe strane, što simbolizuje 4 sveta elementa ilisile (Vatru, Vodu, Vazduh i Zemlju), i unutrašnji sloj čine dva broja 1 – to je najviša, izvorna dijada – prvobitno Muško (Jang) i Žensko (Jin), nastali iz Jednog (Bog, Duh).
b) „magička mudra“ – skupiti šaku u pesnicu i proturiti palac između kažišrsta i srednjeg prsta – znak fige ili šipka. To je vrlo moćna mudra jer simbolizuje TROJSTVO Duha (palac) i dva prvobitna elementa – M (srednji prst) i Ž (kažiprst), odnosno nadmoć Duha nad prvobitnom dijadom M i Ž.
c) RA-HOOR-KHUIT je usredišten u falusu/kteis jer je to centar manifestacije ljudske životne i seksualne energije. HOOR-PAAR-KRAAT je usredišten u temenu, a to je tačka najviše čakre – Sahasrare, simbolizovane lotosom koji ima 1001 laticu. To je centar nadsvesti, prosvetljenja i buđenja Natčoveka. Razmotrite kako se ove 2 tačke spajaju pravom linijom ljudskog kičmenog stuba. To je putanja buđenja Kundalini, i ukazuje na važnost seksualne čakre i njene povezanosti sa krunskom čakrom prosvetljenja.
d) MAAT – egipatska boginja Pravde, Istine i Harmonije. Ovim se potvrđuje povezanost dveju čakri i jedinstvenost energija-svest.
e) Sledi povezivanje sefira na Drvetu Života i pridavanje telemitskih atribucija. Ovim se u fizičkom telu praktičara bude energije teleme.
f) Položaji (asane):
o NUIT: savijemo telo u struku,ispravljenih nogu u kolenima, i dodirnemo tlo rukama, glavu savijemo prema kolenima.
o ZVEZDA: uspravan stav, raskoračimo se i odručimo ruke od tela, palčevi ispravljeni naviše, pogled prema napred.
o KHABS: temeljna eugnozijska asana. Uđite u asanu Joga Mudra. Iz asane Vađrasana (skupljene butine i kolena, uspravljen gornji deo tela, uspravna kičma, stopala spojena u prstima, rastavljene pete, sedite između peta) savijte se u kukovima, vrlo lagano, prema napred, ispravljene kičme, sve dok ne dodirnete pod čelom, odnosno dok ne prislonite Ađna čakru na pod). Ruke položite pored tela, dlanovima na pod, u visini ramena. Ostanite tako u kratkoj meditaciji na Khabs.
o KHU: U položaju KHABS, duboko udahnite, a onda iz tog položaja lagano se podižite, oslanjajući se na dlanove ruku, istovremeno izdišući, ravnomerno i do kraja, sve dok ne dođete u takav položaj da Vam je glava okrenuta naviše i savijena u vratu prema nazad, tako da podsećate na Kobru uzdignute glave, spremne za napad. Tada zastanite, snažno udahnite i kriknite: KHUUUUU, ispuštajući zvuk koji podseća na silovit nalet vetra.
g) Anti-Boleskin (A-B): tačka nasuprot tački Boleskina, u zamišljenom magičkom krugu. Ima svoje duhovne i kosmičke korespondencije. To je tačka u kojoj eugnozist ostvaruje komunikaciju sa svojim S.A.Č.-om i manifestuje svoju vlastitu Istinsku Volju.
h) Pozdravljanje Bogova:
o Nuit, Hadit, Terion i Babalon – kao u R. Rubinove Zvezde.
o Hoor: znak Hoor-Paar-Kraata – u stojećem stavu, prekrstite ruke na grudima, tako da Vam se šake (kojima formirate magičku mudru) nalaze postavljene na ramenima – prvo levu, pa preko nje desnu,
o Maat: u stojećem stavu, uspravni, noge skupljene, stopala zarotirana što je moguće prema spolja, pod što je moguće širim uglom (do 180º ako je moguće), a ruke odručene, odvojene od tela u stranu, pod pravim uglom, tako da telom formirate slovo T (Tau krst), podsećajući na vagu. Dlanovi su Vam savijeni pod uglom od 90º, vrhovi prstiju okrenuti naviše.
o Aiwass: znak Apofisa i Tifona. Ruke stisnute u magičkoj mudri. Ruke ispružite sasvim naviše i u stranu, tako da telom formirate slovo V. Glavu i pogled upravite prema gore.
o LAM: u asani Zmaj, noge su Vam skupljene jedna uz drugu, stopala savijena u skočnim zglobovima, a čitav deo tela od struka naviše je uspravan. Ruke odručite, širite ih od tela, i onda ih dovedite iznad glave, savijte laktove, dlanove spojite, tako da spojevima dlanova (kod zgloba) dodirujete teme glave, a prsti su Vam upravljeni uvis i odvajaju se u stranu, kao krila ili trougao vrhom postavljen dole. Sada blago savijte glavu i raširite dlanove što više. Telo Vam ostaje uspravljeno i gledate napred.

i) Upisivanje sigila Conuinctio

• Upisivanje sigila KHABS
Pre rada sa sigilom KHABS praktičar mora imati opušteno telo, usredsređen um i egzaltiranu Volju. On treba da zauzme stojeći stav, licem okrenut prema Boleskinu, ako drugačije nije napomenuto. Neka se praktičar prepusti meditaciji izvesno kratko vreme pre počinjanja tehnike, ali neka pazi da ga meditacija ne odvuče predaleko. Ona treba samo da ga pripremi da tehniku ucrtavanja uradi najbolje moguće.
Neka praktičar najpre udahne duboko, donjim, srednjim i gornjim delom trupa, kao u potpunoj pranajami, zatim neka podigne desnu ruku, šakom formiravši magičku mudru, i neka palcem dodirne tačku Jesoda. Tada neka započne da vibrira glas K, i odmah zatim neka pođe rukom od te tačke ka tački koja odgovara Binahu. Čim dotakne ovu tačku, neka započne da vibrira glas H, sve dok ne dođe do tačke Ketera, od te tačke neka odmah nastavi do tačke Čokmaha, vibrirajući glas A, odatle neka spusti ruku do početne tačke, koja odgovara sefiri Jesod, vibrirajući glas B. Sada, kada se vratio u tačku odakle je krenuo, neka ruku podigne ravno prema tački Tifareta, vibrirajući glas S.
Da bi operacija ucrtavanja uspela, od ključne važnosti je nekoliko stvari, na koje skrećemo pažnju:
a) Praktičar treba da nastoji da ucrtavanje sigila bude neprekinuto, u jednom kontinuiranom pokretu ruke, od početne do krajnje tačke.
b) Posebno treba da obrati pažnju na način izgovora. Tako, slova KHABS-a treba izgovarati tako da se svako pojedinačno slovo vibrira, od tačke prve sefire do tačke druge sefire, nakon čega se prelazi bez prekida na vibriranje sledećeg slova. Kod slova K i H, koja vrlo slično zvuče, treba postupiti ovako. Kod slova K: treba proizvesti glas koji podseća na krkljanje, ili čak na grgorenje, kao kada voda ključa. Kod slova H: glas treba da liči vazdušasto, kao hučanje, poput strujanja vazduha, ili kao kod ispuštanja vazduha pod pritiskom iz ventila ili pretis lonca. Slovo A treba da bude izgovoreno potpuno otvorenih usta, tako da nikakva barijera ne sprečava struju vazduha koja hrli iz grla van. Slovo B, pak, treba da se izgovori zatvorenih usana, tako da se usnama stvori prepreka, pa vazduh, kada prolazi, uzrokuje vibriranje usana, što stvara prijatan osećaj golicanja u usnama, prednjim zubima i desni. Slovo S treba da podseća na siktanje zmije, spremne na skok. To je Zmija KHU-a, koja se ovim završnim potezom pobuđuje.
c) Vibriranje formule KHABS-a, ako se pažljivo i koncentrisano praktikuje duže vremena, u umu praktičara može da proizvede iznenađujuće i fascinantne rezultate: od snažnih raznovrsnih uvida do samadhija. Ipak, krajnji rezultat koji je poželjno postići, jeste trenutno prizivanje moći Zvezde, oličenog u pentagramatonu, kada praktičar uspe da doživi, u krajnjoj egzaltaciji, jedinstvo 4 elementa, oživljeno petim, Duhom, svojim Adonaijem, i kada se kao trenutni odgovor u njemu probudi sam Adonai, njegov Sveti Anđeo Čuvar, s kojim on uspostavlja neraskidivu vezu.

• Upisivanje sigila KHU
Nakon upisivanja sigila KHABS u telu, eugnozist upisuje sigul KHU. Desnom rukom, formiranom u magičku mudru, eugnozist dodiruje prvo desno rame, izgovara glasno: K, zatim nastavlja da vuče rukom zamišljenu traku svetlosti prema levom ramenu, dodiruje ga i izgovara: H, a onda vuče nadole, prema seksualnoj čakri, dodiruje je i izgovara: U. Odmah potom ponovo vuče zamišljenu traku svetlosti ka desnom ramenu, izgovara: Kaf, ka levom ramenu, izgovara: He i ka seksualnoj čakri, gde izgovara: Vau. I još jednom, ponavlja iste pokrete, pri čemu izgovara: Sal Philosophorum, Sulphur Philosophorum i Mercurius. Filius Philosophorum, a onda neka da odgovarajuće znakove principa. Zatim neka sklopi ruke ispred srčane čakre, skupljenih dlanova, u znaku molitve, i neka izgovori: The Khabs is in the Khu, a onda neka zavibrira: CONIUNCTIO.

j) Znakovi Principa:
o Sumpor (Sulphur): u stojećem stavu, stojite na levoj nozi, a desnu nogu prebacite preko leve, iznad kolena, tako da formirate krst. Ruke odručite, savijene u laktovima, i spojite vrhove prstiju, ispruženih dlanova, iznad glave, tako da rukama formirate trougao vrhom okrenut naviše.
o So (Sal): u asani Vađrasana ili lotosu/polulotosu, uspravnog tela, pogleda upravljenog pravo ispred, ruke savijene u luku, od tela, i spojene u dlanovima (desni dlan preko levog, palčevi spoojeni), počivaju u krilu, formirajući krug.
o Živa (Mercurius): znak Ibis.
 

Sunday, March 31, 2013

Announcement

Dear friends!

I am announcing that I'm going to enter the extremely spiritually intense phase, within which I will be focusing on finishing my due duties and obligations and tasks that I had pledged.
Therefore, I will be in silence for a while.
I warn all my friends that the higher radiance of my aura, caused by my stronger bond with my H.G.A. may incite inspiration, insights and enlightenment, or any other ESP phenomena, so be it!
Sending you All shining Light, delight, joy and love!
Adam Alteon